Aruba Beach
Results 1 to 7 of 7

Thread: Informatie vraag

Junior Member

Exclamation Informatie vraag

Hallo allemaal,
    Ik heb een goeie baan aangeboden gekregen op Aruba en ben me nu dus flink aan het orienteren. Ik heb vragen over goeie scholen op Aruba. Mijn kinderen zijn resp. 7 en 10 jaar oud en we zijn eigenlijk opzoek naar scholen met een Nederlandse intructie taal. De schakel valt af, maar er zijn vast andere goeie opties. Ik ben opzoek naar namen, adressen en vooral e-mail adressen. Die zijn nl moeilijk te vinden op het web. Op dit momnet hebben wij een lichte voorkeur voor de Washington school, maar dat is puur op de beperkte informatie gebaseerd welke wij op dit moment hebben. Foto's zijn ook welkom, daarmee kunnen de kineren een beetje een beeld vormen van hoe het er daar op school uit ziet.

Ik hoop op veel reacties.

Groet, Pieter

Junior Member
    Naast De Schakel komen er dan volgens mij maar twee scholen in aanmerking: De Washington en Mon Plaisier http://www.monplaisirbasis.aw/
    Deze scholen zijn erg geliefd en daarom zitten ze wel snel vol. Voor Mon Plaisier moeten de kinderen een doopbewijs hebben. Er wordt een dependance gebouwd voor de Washington. Misschien lukt het op deze nog volgend schooljaar te openen, maar op Aruba weet je het maar nooit.
    Succes, groet, Chris.

Member
    Hartelijke welkom aan U en uw familie naar onze gelieve Aruba en nu ook uw huis.
    Er zijn vershillende scholen en ik zou durven zeggen dat ze allemaal heel goed zijn.
    Mischien is 't best voor U om informatie te zoeken als er sholen zijn in uw buurt waar u zal gaan wonen.
    Instuctie taal is nederlands ( alle scholen).
    Cyrilo Croes aka "Serry",Taxi service and private Island Tours

Junior Member
    Wat mijn persoonlijke ervaring is is dat solliciteren vanuit Nederland naar Aruba,zowel per email als telefonisch,op geen enkele manier werkt.Als men een vervolgvraag heeft,wordt er niet meer gereageerd vanaf overzee.(als men al een reactie krijgt) Terplaatse u voorstellen met uw papieren in de hand is volgens mij het enige wat kan werken.Ik denk dat je veel geluk heb gehad,veel succes op Dushi Aruba !

Junior Member

school

Wij zijn een gezin met 3 kinderen sinds 4 jaar woonachtig in Spanje. Wij denken erover ons te vestigen op Aruba. Een goede school zoeken voor de kinderen staat bovenaan ons lijstje. Op dit moment gaan onze dochters naar een internationale (engelse school). Wij zijn niet in het bijzonder op zoek naar een internationale school op Aruba maar ervaringen met deze school zijn wel welkom. Ook ben ik benieuwd naar de schoolfees in euros. Ik zou ook graag meer willen weten over de Washington basisschool. Ik kan geen website van de school vinden. Heeft iemand die of eventueel een email adres? Zijn er ook andere basisscholen die goed aangeschreven staan? Alvast bedankt voor de informatie!

Junior Member
    Elders gevonden op het net door de forum-er Grumpy geschreven 0- 30-08-2011:

"De Schakel is de enige particuliere NL school, redelijk goed, hoewel tegenwoordig er wel wat vraagtekens bij gesteld worden en erg duur met schoolgeld boven 10.000 afl. per jaar per kind. Er zijn andere scholen die min of meer goed onderwijs geven op Aruba zoals Washington en Mon Plaisir, maar houd rekening met lange wachtlijsten en een streng aannamebeleid. Mon Plaisir bijv. neemt in beginsel alleen protestante kinderen aan met een doopbewijs. Pas als er na aanname van hen nog plaats is kunnen ook andere kinderen eventueel worden toegelaten. Washington is momenteel zo'n beetje de beste school en heeft alleen al daarom een lange wachtlijst. Scholen zijn vroeg uit, ik dacht 1 uur al en beginnen ook vroeger dan in NL. Houd er rekening mee dat het niveau van het onderwijs echt minder hoog is dan in NL. Als je terugkeert kan het zijn dat je kind een achterstand heeft opgelopen. Vooral het onderwijs in de NL taal is in het algemeen slecht. Moeilijk ook als een leraar of lerares zelf al niet goed NL spreekt."

Lees ook eens wat er op wereldkids is geschreven door kinderen die op Aruba wonen (mag tot mijn 6 post nog geen links posten)