Go Back   Official Aruba Community Forum » Nederlandstalig Forum » Algemeen

Algemeen Hier kunt algemene vragen stellen over Aruba, en reageren.

Reply

Thread Tools
Old 10-10-2007, 01:23 PM
Junior Member

Slechte behandeling Notariskantoor Yarzagaray Bödeker & Eman

Hebben er meer mensen ooit een nare ervaring opgelopen met de notariskantoor Yarzagaray Bödeker & Eman?Sinds vorig jaar probeer ik simpelweg een stuk erfpachtgrond van mijn broer op mijn naam te laten zetten. Bij deze notariskantoor moet je eerst een aanbetaling van Fl 500 doen. Het probleem: De notaris was mijn dossier kwijt geraakt waardoor ik alle papperassen opnieuw moest inleveren. Nu blijkt dat overzetting niet mogelijk is omdat er geen officieel huis op dat grond staat. De notaris kan mij dus niet helpen zolang ik zelf een huis laat bouwen en dan pas laat overzetten. Zo moet ik overdrachtbelasting betaling en meer kosten aan de notaris. Nu heb ik maar afgezien hiervan en de notaris bracht Fl 438 in rekening. Het enige wat de notaris gedaan heeft is een dossier vormen, deze kwijt geraakt, nogmaals 1 aangemaakt en inlichtingen gevraagd bij DIP/domeinbeheer. Van een ander notaris heb ik gehoord dat het laten overzetten van een erfpachtgrond binnen de familie een ander procedure kent dat via de Minister gaat. Dit is wat Notariskantoor Yarzagaray Bödeker & Eman mij niet kon vertellen en mij als een domme houden zodat ik meer centjes moet neertellen aan hun. Schandalig ik ben het geld waarschijnlijk kwijt maar zal juridische stappen proberen te ondernemen.

Overigens is men in Nederland bezig met onderzoek of Notaris Eman iets te maken had met de ontvoering Heineken. Een van de 4 daders was met het geld naar Curacao gegaan en Notaris Eman had iets ondertekent voor het laten witwassen van geld. Iets in die trend. Weet iemand meer hierover?
Dannys is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules