Hallo,
Ik heb twee vraagjes. Ik ben alleen niet zeker dat iemand een goed antwoord kan geven maar toch.
We zijn van plan om binnenkort een villa te bouwen of kopen ergens in een tropische regio. Mijn voorkeur is op Aruba gevallen maar dat is nog niet 100%.
We zitten nu te twijfelen of we gewoon een bestaande villa moeten kopen of een goeie kavel vinden en zelf onze villa vanaf helemaal opnieuw bouwen naar eigen smaak en wens. De tweede optie vind ik leuker eerlijk gezecht maar ik vrees dat het veel meer gedoe wordt...
Dus mij eerste vraag is: kopen of zelf bouwen? Is zelf bouwen veel moeilijker/goedkoper/duurder? Ik heb hier geen ervaring en eigelijk nooi tiets met bouw gehad.
Als we gaan bouwen, zou ik graag eerst zo een 3d visualisatie laten maken van onze toekomstige villa. Ik heb wat gezocht op google en heb begrepen dat dat 3d visualisatie vrij duur is en je hebt dus artist impressions en 3d animatie (dus zeg maar een filmpje of een plaatje).
Ik heb wel leuke artist impressions gezien van allerlei bouwprojecten, zowel van buiten als van binnen gevisualiseerd. Echt gaaf hoor die visualisatie, sommige impressions zijn niet te onderschijden van een foto! Erg realistisch!
Het lijkt mij een goed idee om eerst zo een 3d visualisatie te laten maken. Een artist impression is voor mij genoeg, dat animatie filmpje is ook leuk maar dat hoef ik niet. Het belangrijkste is dat ik kan zien hoe mijn huis gaat eruitzien voor dat het gebouwd is. Ik ben namelijk helemaal niet technisch en kan aan de hand van die bouwtekeningen en plattegronden mij niet voorstellen wat wij straks krijgen. Ik kan het niet weer anders bouwen als ik straks niet tevreden ben met het ontwerp (levenslang gespaard en maar voor 1 huis genoeg helaas).
Kent iemand dit soort 3d visualisatie tekenbureau op Aruba? Ik denk dat het daar goedkoper moet zijn.