This site uses cookies. Some are essential while others improve your browsing experience and allow us to advertise. For more info visit the privacy policy page.

Allow inessential cookies for:

Your preferences have been updated.

Thanks Thanks:  0
Likes Likes:  0
Results 1 to 5 of 5

Thread: Villa bouwen of kopen? Is er een 3d visualisatie tekenbureau op Aruba?

Junior Member
    Post Thanks / Like

Villa bouwen of kopen? Is er een 3d visualisatie tekenbureau op Aruba?

Hallo,
    Ik heb twee vraagjes. Ik ben alleen niet zeker dat iemand een goed antwoord kan geven maar toch.
    We zijn van plan om binnenkort een villa te bouwen of kopen ergens in een tropische regio. Mijn voorkeur is op Aruba gevallen maar dat is nog niet 100%.
    We zitten nu te twijfelen of we gewoon een bestaande villa moeten kopen of een goeie kavel vinden en zelf onze villa vanaf helemaal opnieuw bouwen naar eigen smaak en wens. De tweede optie vind ik leuker eerlijk gezecht maar ik vrees dat het veel meer gedoe wordt...
    Dus mij eerste vraag is: kopen of zelf bouwen? Is zelf bouwen veel moeilijker/goedkoper/duurder? Ik heb hier geen ervaring en eigelijk nooi tiets met bouw gehad.
    Als we gaan bouwen, zou ik graag eerst zo een 3d visualisatie laten maken van onze toekomstige villa. Ik heb wat gezocht op google en heb begrepen dat dat 3d visualisatie vrij duur is en je hebt dus artist impressions en 3d animatie (dus zeg maar een filmpje of een plaatje).
    Ik heb wel leuke artist impressions gezien van allerlei bouwprojecten, zowel van buiten als van binnen gevisualiseerd. Echt gaaf hoor die visualisatie, sommige impressions zijn niet te onderschijden van een foto! Erg realistisch!
    Het lijkt mij een goed idee om eerst zo een 3d visualisatie te laten maken. Een artist impression is voor mij genoeg, dat animatie filmpje is ook leuk maar dat hoef ik niet. Het belangrijkste is dat ik kan zien hoe mijn huis gaat eruitzien voor dat het gebouwd is. Ik ben namelijk helemaal niet technisch en kan aan de hand van die bouwtekeningen en plattegronden mij niet voorstellen wat wij straks krijgen. Ik kan het niet weer anders bouwen als ik straks niet tevreden ben met het ontwerp (levenslang gespaard en maar voor 1 huis genoeg helaas).
    Kent iemand dit soort 3d visualisatie tekenbureau op Aruba? Ik denk dat het daar goedkoper moet zijn.
    0 0

Senior Member Arubalisa's Avatar
    Post Thanks / Like
    Als je naar http://www.arubayp.com/ is er een lange lijst van architecten. Ik zou contact opnemen om te zien of zij het aanbod van de dienst.

Junior Member
    Post Thanks / Like

3d visualisatie Modanza Villapark

Ik denk dat het toch beter is om zelf te bouwen. De kavels zijn helemaal niet zo duur, je kan lekker grote kavel regelen. Anders twee of drie kavels naast elkaar zetten bijvoorbeeld zoal mijn om gedaan heeft.
    Je moet natuurlijk goed zoeken eerst, er zijn zo veel mogelijkheden. Als je zelf gaat bouwen, kun je je villa naar eigen smaak inrichten, helemaal los gaan met eigen ideen hoor.
    Dus wel zelf bouwen natuurlijk!
    Wat 3d visualisatie van je villa betreft, ken ik geen tekenbureaus. Maar een kennis van mij is bezig met het ontwikkeling van Modanza Villapark en hij heeft zo een 3d visualisatie werk laten maken bij een 3d tekenbureau. Het was gewoon een Nederlandse tekenbureau maar toch wel betaalbaar en tevens goede kwaliteit opgeleverd. Deze artist impressions werden gebruikt op bouwborden, brochure en de website van de projectontwikkelaar en het verkoop gaat wel goed (zover ik weet in iedere geval).
    Ik weet niet precies wat hij betaald heeft maar ik kan wel navragen voor je. Je hoef het niet zo commertieel te maken natuurlijk want je wil het gewoon voor jezelf en niet om te verkopen.
    --
    Ik heb het nagevraagd over de artist impressions.
    Deze artist impressions zijn gemaakt door 3d visualisatie tekenbureau Choro 3d visualisatie studio.
    Hier zijn de impressies:

Last edited by wil; 12-16-2009 at 02:18 PM. Reason: link en beelden toevoeging
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like

3d visualisatie

heey elly,

Ik zou zelf kiezen voor zelf bouwen, want je laat dan het gebouw van je dromen bouwen en iets wat je daar koop hoef ook niet goed te zijn.

Mogt je zelf een huis willen laten bouwen of je wil van een bestaand gebouw ook een 3d visualisatie willen zien. Dan zou ik het als u wil kunnen maken voor een goedkope prijs. Ik ben namelijk zelf een student bouwkunde en maak voor school en voor verschillende aannemers 3d visualisaties. Mocht u geïnteresseerd zijn of heeft u vragen dan kunt u mij e-mailen dannyvanpersie @ wanadoo.nl

met vriendelijke groet,
    Danny van Persie

Quote Originally Posted by Elly View Post
    Hallo,
    Ik heb twee vraagjes. Ik ben alleen niet zeker dat iemand een goed antwoord kan geven maar toch.
    We zijn van plan om binnenkort een villa te bouwen of kopen ergens in een tropische regio. Mijn voorkeur is op Aruba gevallen maar dat is nog niet 100%.
    We zitten nu te twijfelen of we gewoon een bestaande villa moeten kopen of een goeie kavel vinden en zelf onze villa vanaf helemaal opnieuw bouwen naar eigen smaak en wens. De tweede optie vind ik leuker eerlijk gezecht maar ik vrees dat het veel meer gedoe wordt...
    Dus mij eerste vraag is: kopen of zelf bouwen? Is zelf bouwen veel moeilijker/goedkoper/duurder? Ik heb hier geen ervaring en eigelijk nooi tiets met bouw gehad.
    Als we gaan bouwen, zou ik graag eerst zo een 3d visualisatie laten maken van onze toekomstige villa. Ik heb wat gezocht op google en heb begrepen dat dat 3d visualisatie vrij duur is en je hebt dus artist impressions en 3d animatie (dus zeg maar een filmpje of een plaatje).
    Ik heb wel leuke artist impressions gezien van allerlei bouwprojecten, zowel van buiten als van binnen gevisualiseerd. Echt gaaf hoor die visualisatie, sommige impressions zijn niet te onderschijden van een foto! Erg realistisch!
    Het lijkt mij een goed idee om eerst zo een 3d visualisatie te laten maken. Een artist impression is voor mij genoeg, dat animatie filmpje is ook leuk maar dat hoef ik niet. Het belangrijkste is dat ik kan zien hoe mijn huis gaat eruitzien voor dat het gebouwd is. Ik ben namelijk helemaal niet technisch en kan aan de hand van die bouwtekeningen en plattegronden mij niet voorstellen wat wij straks krijgen. Ik kan het niet weer anders bouwen als ik straks niet tevreden ben met het ontwerp (levenslang gespaard en maar voor 1 huis genoeg helaas).
    Kent iemand dit soort 3d visualisatie tekenbureau op Aruba? Ik denk dat het daar goedkoper moet zijn.
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Beste Elly,

Hoever ben je al gevorderd met de bouwplannen?

Groet,
    John Brinkhaus
    0 0

Tags for this Thread