This site uses cookies. Some are essential while others improve your browsing experience and allow us to advertise. For more info visit the privacy policy page.

Allow inessential cookies for:

Your preferences have been updated.

Thanks Thanks:  0
Likes Likes:  0
Results 1 to 7 of 7

Thread: Wat kost het allemaal?????

Junior Member
    Post Thanks / Like

Smile Wat kost het allemaal?????

Hallo allemaal.
    Ik heb een baan aangeboden gekregen op Aruba. Wij gaan Nederland dus verlaten. Ik probeer al een tijdje een beeld te krijgen van de verhoudingen tussen het Nederlandse en het Arubaanse salaris en de kosten van het leven op Aruba. Dit blijkt echter nogal moeilijk.
    Ik probeer nu middels een kosten staatje aan informatie te komen. met de info uit reacties hoop ik tot een mooi gemiddelde te komen.
    Ik wil jullie dan ook vragen om mijn staatje in te vullen en aan mij te zenden.

Alle kosten zijn op basis van een gezin met twee kinderen en bij normaal gebruik. Ik wil graag de maandelijkse lasten berekenen.
    Alvast bedankt!

-Gas
    -Electra (incl.Airco)
    -Water
    -Benzine (voor een 4x4 1500kg)
    -Wegenbelasting
    -Telefoon (bij lokaal gebruik)
    -Kabel tv
    -Internet (ADSL)

Ik hoop op veel reacties.

Groet, Pieter en Els
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Aruba is niet goedkoop... hou daar rekening mee..... een heel leuk eiland om te wonen. Ik heb er 20 jaar gewoond en ben 2 jaar geleden teruggekeerd naar Nederland.
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Hi

gas komt in flessen, je "huurt" een gasfles (of 2) en dan betaal je borg (eenmalig). Dan laat je het vullen. Wat de borg kost, weet ik eerlijk gezegd niet zo snel. Maar het vullen is niet zo duur en je doet er lang mee (wij, een gezin met 2 kinderen zeker 3/4 jaar)

Electra is zeker niet goedkoop! Je betaalt het gebruik van de kilowatt en daarbovenop de brandstofclausule (30 cent per kilowatt). Reken maar op Afl 450,=.

Water is ook duur, gemiddeld rond de Afl 6 per m3, dus reken daar maar Afl 100 voor

benzine is rond de Afl 2.56.

Wegenbelasting betaal je hier 1x per jaar met je nummerplaten, zo rond de Afl 300

Kabeltv 58 per maand

Telefoon hebben verschilt van welk pakket je neemt, de goedkoopste begint volgens mij rond de Afl 35

ADSL is Afl 99 per maand (unlimited acces)

Ik weet niet wat de kosten zijn in Nederland, maar hier zijn ze hoog (omdat je helaas niet in euro's betaald krijgt). De florin is (helaas) gekoppeld aan de dollar. Dus spaar veel euro's, ze zijn hier bijna het 3-dubbele waard (1 euro is ong 2.88 florin)

Ook de opstart kosten zijn hoog, je moet voor electra, water, cable etc een flinke borg betalen en aansluitkosten

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
    Jochem Ros
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Hallo allemaal

Ik ben hier ook mee bezig,met prijsvergelijkingen op salarisgebied.Als ik hoor dat 1 kilo appels 30 florin kost kan ik me er nog weinig bij voorstellen bijvoorbeeld.Van de 1 lees ik dat je met 2 keer 2000 afl.dus 2 salarissen goed rondkomt als je af en toe de chinese supermarkten pakt,en van de ander hoor en lees ik dat je 5000 afl.per maand per persoon wel nodig heb wil je wat extras kunnen doen.....wat ik ook graag wil weten is of er iets bestaat als kinderbijslag,hoeveel dit is en of dit ook zo genoemd wordt.Verder hebben wij begrepen dat het hebben van een extra bijbaantje heel gewoon is......voor alle info heel erg bedankt.
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    En dat Aruba niet goedkoop is geldt tegenwoordig voor Nederland zelf ook.Hier wordt het ook steeds gekker.Ik kan talloze redenen bedenken om te emigreren uit Nederland.
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by ron1 View Post
    .Als ik hoor dat 1 kilo appels 30 florin kost kan ik me er nog weinig bij voorstellen bijvoorbeeld.
    Ik kan me hier ook weinig bij voorstellen, en ik doe hier echt de boodschappen!
    Jochem Ros
    0 0

Junior Member
    Post Thanks / Like
    Jochem hoe bedoel je ? dat dit overdreven is ?? of ?

wil je ons toevoegen op msn als je dat hebt ?

groet
    ron
    0 0