This site uses cookies. Some are essential while others improve your browsing experience and allow us to advertise. For more info visit the privacy policy page.

Allow inessential cookies for:

Your preferences have been updated.

Thanks Thanks:  0
Likes Likes:  0
Results 1 to 3 of 3

Thread: Zonvakantie

Junior Member
    Post Thanks / Like

Zonvakantie

Hallo, ik ga deze zomer met een paar vrienden voor het eerst naar Aruba.. Nu hoor ik voornamelijk 2 plekken terugkomen; Palm Beach en Oranjestad. Hoe zit het met het uitgaansleven hier en hoe is de verhouding kwa euro-dollar? wat kost bijv een drankje/maaltijd op aruba? groetjes
    0 0

Aruba since 1979
    Moderator
    Andrea J.'s Avatar
    Post Thanks / Like
    Hallo, Ik hoop dat een van onze Nederlandse vrienden zullen vertalen. welkom op het forum. Palm Beach en Eagle Beach zijn de happening plekken.
    THINK.. is it Thoughtful? Helpful? Inspirational? Necessary? Kind? sidtm
    0 0

Junior Member
    The different beaches; Arachi, Babybeach, Palmbeach etc.
    Post Thanks / Like
    Hoi!
    Dat zijn inderdaad de 'hotspots' van Aruba. Dit zijn ook de plekken waar de meeste toeristen te vinden zijn. Hoe het met uitgaan zit weet ik niet helemaal. Al heb ik wel van mijn nichten begrepen, die hebben daar gewoond, dat het vooral in Oranjestad te doen is. Wel houden ze hier vaak de Amerikaanse leeftijden aan, ik geloof dat het om te stappen/alcohol drinken 21 jaar is.
    Wat ik daarnaast als tip zou geven is ook buiten palm beach naar stranden te gaan, er zijn hele mooie plekken op Aruba waar vaak geen/ bijna geen toeristen zijn. Wat ik zelf altijd een mooie plek heb gevonden is babybeach. Dit is baai die heel ondiep is.
    Verder staat de dollar vrij gunstig, maar wat nog gunstiger staat is de Florien. Dit is de lokale munteenheid van Aruba. Voor aankoop vanuit Nederland is deze nog gunstiger, maar als je overhoud heb je er niet veel meer aan. Weer terugwisselen naar de euro is duur, en het is verdre alleen op Aruba uit te geven. Als je terugvliegt moet je in het vliegtuig ook vaak met dollar (en heen vaak euro) betalen.
    Hopelijk heb je iets aan deze informatie, en als je nog iets wilt weten hoor ik het wel! Weet zelf ook niet alles precies meer, alweer 4/5 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Maar dan kan ik kijken wat ik kan beantwoorden.

Wanneer zijn jullie op Aruba?

Groetjes,
    Tanja
    0 0